Jaką dobrać oponę 6.50-10 do wózka widłowego?
W sytuacji, gdy do wózka widłowego przewidziana jest opona w rozmiarze 6.50-10, mamy do wyboru kilka rozwiązań:
- montaż do wózka opony pneumatycznej diagonalnej czarnej 6.50-10
- montaż do wózka opony pneumatycznej diagonalnej niebrudzącej 6.50-10. (koloru kremowego lub szarego)
- montaż do wózka opony pneumatycznej radialnej. ( opona będzie miała wtedy oznaczenie 6.50R10)
- montaż do wózka opony płenej czyli superelastycznej 6.50-10, czarna w wersji standard. Tą wersję opony, można zamontować na felgę skręcaną z dwóch połówek lub na jednoczęściową z użyciem pierścieni zewnętrznych dociskowych. Oznaczenie opony pełnej to 6.50-10/5.00. Cyfra 5.00 oznacza rozmiar felgi.
- montaż do wózka opony superelastycznej 6.50-10/5.00 czarną, w wersji szybki montaż. Oznaczenie opony superelastycznej podaje się razem z rozmiarem felgi 6.50-10/5.00 W przypadku takiej opony, oznaczenie wersji to SIT, quick, lock.
- montaż do wózka opony superelastycznej 6.50-10/5.00, niebrudzącej w wersji standard.
- montaż do wózka opony superelastycznej 6.50-10/5.00, niebrudzącej, w wersji szybki montaż.
Wybór rodzaju opony zależy od kilku czynników:
- częstotliwości pracy wózka widłowego
- charakterystyki podłoża pracy
- rodzaju przewożonego wózkiem towaru
- budżetu na zakup opon
W przypadku wyboru opony pneumatycznej, trzeba podjąć decyzję czy opona ma być diagonalna 6.50-10 czy radialna 6.50R10.
Opony pneumatyczne diagonalne mają kord tekstylny na boku i na czole opony.
Opony pneumatyczne radialne są zbrojone siatka stalową, czoło i bok opony. Dodatkowo mają stalowe opasanie czoła opony.
Montując na widlaku oponę pneumatyczną diagonalną 6.50-10 zyskujemy:
- stabilność pracy wózka widłowego
- odporność ściany bocznej na przebicia
- możliwość zamontowania diagonalnej opony do wózków wysokiego składowania ( w przypadku opon radialnych, montaż do takich wózków jest nie możliwy, ze względu na brak stabilności wózka widłowego na takiej oponie)
W przypadku montażu opony pneumatycznej radialnej 6.50R10 zyskujemy:
- bardzo wysoki bieżnik opony
- czoło opony wzmocnione siatka stalową, co zwiększa odporność na przebicia
- duży komfort jazdy wózkiem widłowym, ze względu na bardziej miękką ścianę boczną opony ( opona radialna jest bardziej narażona na przebicia boczne )
- dobrą trakcję
Montując na wózku widłowym opony superelastyczne 6.50-10/5.00 do wózka widłowego, zyskujemy:
- są odporne na przebicia
- mają mniejsze opory toczenia
- minimalizujemy przestoje w pracy wózkami, tak jak ma to miejsce w przypadku przebicia opony pneumatycznej
- gwarantują stabilność pracy wózka widłowego
Zestawienie kilku marek i rodzajów opon w rozmiarze 6.50-10 do wózka widłowego
Rozmiar opony |
Marka opony |
Producent |
Rodzaj opony |
Ilość płócien PR w oponie PN |
Kolor opony
|
Rodzaj opony PN |
Wersja opony SE pełnej |
6.50-10 |
Camso Solideal |
pneumatyczna |
10PR |
czarna |
diagonalna |
- |
|
6.50-10 |
Camso Solideal |
pneumatyczna |
10PR |
czarna |
diagonalna |
- |
|
6.50-10 |
Camso Solideal |
pneumatyczna |
14PR |
czarna |
diagonalna |
- |
|
6.50-10 |
ED+ |
Camso Solideal |
pneumatyczna |
14PR |
czarna |
diagonalna |
- |
6.50-10 |
Continental |
pneumatyczna |
14PR |
czarna |
diagonalna |
- |
|
6.50-10 |
Continental |
pneumatyczna |
14PR |
czarna |
diagonalna |
- |
|
6.50-10 |
Armour |
Armour |
pneumatyczna |
10PR |
czarna |
diagonalna |
- |
6.50R10 |
Continental |
pneumatyczna |
- |
czarna |
radialna |
- |
|
6.50R10 |
Continental RV20 |
Continental |
pneumatyczna |
- |
czarna |
radialna |
- |
6.50-10/5.00 |
Ad-trak |
Camso Solideal |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
STD |
6.50-10/5.00 |
Camso Solideal |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
SIT QUICK |
|
6.50-10/5.00 |
Ecomatic |
Camso Solideal |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
STD |
6.50-10/5.00 |
Ecomatic |
Camso Solideal |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
SIT QUICK |
6.50-10/5.00 |
Magnum |
Camso Solideal |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
STD |
6.50-10/5.00 |
Camso Solideal |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
SIT QUICK |
|
6.50-10/5.00 |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
STD |
||
6.50-10/5.00 |
Barum |
Continental |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
SIT QUICK |
6.50-10/5.00 |
Continental SC20 |
Continental |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
STD |
6.50-10/5.00 |
Continental SC20 |
Continental |
Superelastyczna pełna |
- |
czarna |
- |
SIT QUICK |
6.50-10/5.00 |
Continental |
Superelastyczna pełna |
- |
niebrudząca |
- |
SIT QUICK STD |
|
6.50-10/5.00 |
Continental |
Superelastyczna pełna |
- |
niebrudząca |
- |
SIT QUICK STD |
|
6.50-10/5.00 |
Ecomatic |
Camso Solideal |
Superelastyczna pełna |
- |
niebrudząca |
- |
SIT QUICK STD |
6.50-10/5.00 |
Magnum |
Camso Solideal |
Superelastyczna pełna |
- |
niebrudząca |
- |
SIT QUICK STD |
6.50-10 |
ED plus |
Camso Solideal |
pneumatyczna |
12PR |
niebrudząca |
diagonalna |
- |
6.50-10 |
ED plus |
Camso Solideal |
pneumatyczna |
14PR |
niebrudząca |
diagonalna |
- |
Tomeczek G.
Przy superelastycznych polecam opony trójwarstwowej, bo nie trzęsie widlakiem. Przy dwuwarstwówkach jest masakra, wózek podskakuje jakby był na kamieniach. Nawet w oponach superelastycznych trojwarstwowych jest różnica w miękkości. Warto zapytać przy zakupie. Teraz próbujemy sc20. Ciekawe jak będzie..
Damian
Mamy RV20 - zdają egzamin, trochę trzęsie ale to norma. Wysokiej jakości opony to podstawa.
D.K.
fajne podsumowanıe dla tego romıaru opon do wıdlakow